31. Prokrastinointi, viivyttely, lykkääminen, vetkuttelu. Osa 1

Itselle haitallinen viivyttely ja tehtävän aloittamisen lykkääminen on lähes jokaiselle korkeakouluopiskelijalle tuttua. Opiskelutehtävän aloittamisen sijaan, opiskelija löytääkin itsensä somesta tai esimerkiksi kotitöiden parista. Opintopsykologit Henna Niiva ja Mikko Inkinen keskustelevat tuplajakson 1. osassa, mitä viivyttely oikein on, milloin viivyttely voi olla hyvä strategia, mitä kaikkea itselle haitallisen viivyttelyn taustasyihin voi lukeutua ja miksi opiskelijaelämä on erityisen altista aikaa viivyttelylle. Opintopsykologit myös pohtivat, millaisissa tilanteissa he itse lykkäilevät aloittamista. Keskustelu jatkuu osassa 2, jossa opintopsykologit pohtivat keinoja itselle haitallisen viivyttelyn selättämiseksi.